24 maart 2020 – in deze tijden van thuiswerken kun je niet zomaar even langslopen bij een collega of familielid om te helpen bij computerproblemen. Vandaag een tip om toch je expertise in te kunnen zetten en zo anderen te ondersteunen om digitaal in verbinding te blijven.
Voordat je begint
Zowel de persoon van wie je de computer overneemt als jijzelf hebben het volgende nodig:
- De Google Chrome browser moet op je computer zijn geïnstalleerd
- Een G Suite (Google) account van school of werk, of een gratis Gmail account
Met deze twee zaken geregeld kun je via remotedesktop.google.com in een paar simpele stappen elkaars computer overnemen.
Stap 1: ga beiden naar remotedesktop.google.com en klik op “externe ondersteuning”
Stap 2: degene die ondersteuning vraagt klikt op “code genereren”
Stap 3: geef de code door aan degene die ondersteuning gaat geven
Stap 4: degene die ondersteuning geeft vult de doorgegeven code in en klikt op “verbinden”
Stap 5: degene die ondersteuning vraagt accepteert het verzoek
Gelukt!
Degene die ondersteunt kan nu de computer van de ander op afstand bedienen. Dit is een simpele maar effectieve manier om op elkaar op afstand te kunnen helpen. Kom je er toch niet helemaal uit? Stuur ons een mailtje via inbox@eonics.nl, dan helpen we je graag verder.